Brev:
Hvor meget mælk ved siden af grød og mos?
22. juli 2008
Alder:
5 mdr.
Hvor meget mælk ved siden af grød og mos?
Hej Helen,
Jeg er nu stoppet helt med at amme og gået over til flaske - jeg kunne til sidst ikke mere på det ene bryst, hun ville ikke tage det. Det endte med en brystbetændelse for mit vedkommende, så derfor valgte vi at det nok var bedst at stoppe.
Vores datter er nu 5½ måned og får to grødmåltider om dagen. Ris eller hirsegrød med frugtmos til frokost og kartoffelmos gerne med gulerød eller broccoli til aften. Begge måltider laves af mme samt en klat smør. Som vores første datter er hun meget glad for ske-mad og spiser som regel næsten op af en portion. Jeg laver typisk portioner af 75-100 ml. mme. Oveni dette får hun så frugtmos.
Ved siden af dette får hun flaske og drikker i snit 400-500 ml. i døgnet.
Hun tager fint på og vejer knap 7 kg. og måler 66 cm. Hun vejede ved fødslen 3060 g. og målte 48 cm. Ud over dette er hun en glad og fremmelig pige der har fuld fart på.
Mit spørgsmål går på om hun får nok. Jeg kan jo se på pakken, at døgnmængden gerne skal være tæt på 1000 ml. (ved så ikke om det er inkl. grød eller udover og jeg kan se på nogle af dine svar til andre, at hun gerne skal drikke mere, men hun afviser simpelthen at få mere. Og jeg vil være ked af, at drosle et ske-måltid ned for at få hende til at tage en flaske mere. Især fordi jeg forventer at tilbyde 3. skemåltid når hun bliver 6 mdr. om to uger.
Og så lige et sidste spørgsmål. Hun bliver puttet med en flaske omkring 19.30-tiden. Vi giver hende så en flaske omkring 23.00-tiden. Hun tager her ikke ret meget - vil hellere sove. Sover typisk til 06.00-tiden. Hvornår vil det være hensigtsmæssigt at se om hun hellere vil sove igennem uden at give hende "nat-flasken"??
Med venlig hilsen
Betina